Kapasitetsreduksjon i Vy Tog AS som følge av koronasituasjonen

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

NLF har i drøftinger med Vy Tog AS diskutert mulige tiltak for å unngå permitteringer. Som følge av pandemien opplever Vy Tog AS stor nedgang både i antall passasjerer og inntekter. Selskapet vil kunne få ekstra økonomisk støtte fra Jernbanedirektoraret (JDIR), i henhold til ordningen med tilleggsavtaler, som vil dekke store deler av underskuddet, men JDIR forutsetter da at virksomheten strekker seg langt for å redusere de økonomiske tapene. Størrelsen på tilleggsstøtten vil bli vurdert fra måned til måned. Vy Tog (Vest) vil derfor gjennomføre en produksjonsreduksjon.

Les mer…

Fribilletten skattlegges

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Når nye skatteregler trer i kraft 1. januar 2021 vil det fortsatt være gratis å eie og bruke personalbilletten. Det gis fremdeles 100 prosent rabatt på togreiser. Registrering («kjøp») av togbilletter eller periodebilletter knyttet til personalbilletten koster fortsatt 0 kroner.

Les mer…