![Del på Facebook Facebook](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/facebook.png)
![Del på Twitter twitter](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/twitter.png)
![Share by email mail](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/24x24/mail.png)
![Del på Facebook Facebook](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/facebook.png)
![Del på Twitter twitter](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/twitter.png)
![Share by email mail](https://www.lokmann.no/wordpress/wp-content/plugins/social-media-feather/synved-social/image/social/regular/48x48/mail.png)
NLF har hatt møte med Vygruppen om sommerproduksjonen i Vy Øst. Vygruppen (øst) har for få lokomotivførere pga Blix-tunnelen og brudd fra BaneNOR.
Vy sin løsning på dette er å tilby nylig avgåtte pensjonister arbeid i en tidsbegrenset periode i sommer. Vy vil også se på å bruke lokomotivførere fra Vy Gjøvikbanen til posisjonskjøring Roa/Sundland. I tillegg vil Vy benytte overtid.
NLF er av den formening at når man er inne i en pressa situasjon og sommer, så kunne Vy som tidligere år ha økt overtidsgodtgjørelsen til 125%. Det var ikke Vy interessert i å diskutere.
Partene er ikke enige om løsningen på problemet og NLF er overrasket over at dette kommer så plutselig på Vy mens man allerede er i den første uka i sommerferieperioden.